5-В клас


Шановні батьки! Любі мої діти! 

Завдання викладені на тиждень, виконуємо по можливості, не хвилюємося, зберігаємо спокій!

Everything will be OK! Все буде добре!

https://forms.gle/pEV3AiMLqqdcTvzn8

https://forms.gle/FotPtNXUz3WNProCA


Tuesday 31.05.2022

Unit 12 Listening. Phonics. Test in Listening PB p. 122 WB p. 116

Do the test using the link: 

Tuesday 24.05.2022

Unit 12 The lost city PB p. 116-117

Do the test using the link: 

https://forms.gle/CH8aK4g3j2WA55Jd8

Monday 23.05.2022

Unit 11 Check-up 11 WB p.110-111

WB Ex. 1 p.110
Complete the sentences with a word from each box (Доповніть речення словом з кожної рамочки)

Students! Make sure that the present perfect is used for something that happened recentlyТеперішній завершений час вживається, коли щось відбувалось недавно.

I / You/ We/ They have cleaned the room.

He/ She/ It has eaten a cake.

WB Ex. 2 p.110

Change the sentences. Use might or might not. (Змініть речення. Вживайте might or might not.)

1. Perhaps it will snow.

It might snow.

3. Perhaps they will not go to the mall.

They might not go to the mall.

WB Ex. 3 p.111

Do the test using the link: 

https://forms.gle/GsPNZgVPWgP3Lo3N7

WB Ex. 4 p.111

Write the story


Thursday 19.05 Friday 20.05.22

Unit 11 Class composition Composition practice PB p.115 WB p.109

Some helpful ideas for you! 
There is a ... in this picture. They are ... . They live ... .
 It is (weather) . It snows from ... . 
The man and the child are wearing ... . 
The woman is wearing ... .
... but their clothes keep them warm.
... their national costumes for ... .


Monday 16.05.2022 - Tuesday 17.05.2022

Unit 11 Use of English. Writing preparationWB p.107-108
Do you remember? 
We can use a pronoun instead of a noun. (Ми можемо вживати займенник замість іменника)
WB Ex. 2 p.107
Answer the questions using the names (Дайте відповіді на запитання. вживаючи імена)

WB Ex. 3,4 p.107
Underline the pronouns. Write the nouns that they replace. (Підчеркніть займенники. Напишіть іменники, які їх заміняють)

WB Ex. 2 p.108
Answer the questions. Write short answers  (Дайте відповіді на запитання. Напишіть короткі відповіді)

WB Ex. 4 p.108
Name the objects (Назвіть предмети)


Thursday 12.05.22

Unit 11 Grammar PB p.112 WB p.104

Students! Make sure that the present perfect is used for something that happened recentlyТеперішній завершений час вживається, коли щось відбувалось недавно.

I / You/ We/ They have cleaned the room.

He/ She/ It has eaten a cake.

Remember: Запам'ятайте: 

Break - broke - broken

make - made - made

fall - fell - fallen

take - took - taken

eat - ate - eaten

lose - lost - lost

get got - got

put - put - put



Monday 09.05.2022 - Tuesday 10.05.2022

Unit 11 Life in the north Reading 
Reading comprehension PB p. 108-110 WB  p. 102

PB p. 108-109
Listen, read and translate the text (Слухаємо, читаємо і перекладаємо текст)

Do the test using the link: 

WB Ex. 1 p.102
Read the sentences. Write the letters (Читаємо речення і пишемо букви біля малюнків)

WB Ex. 2 p.102
Complete the sentences with the correct word from the box (Доповнити речення словами з рамочки)
Everything will be OK! Все буде добре!

Friday 06.05.2022

Unit 10  Check-up 10 WB p.100-101

Do the test using the link: 


Wednesday 04.05.2022

Unit 10  Use of English. Writing preparation. WB p.97-98

WB p.88 Ex.1:
 Match the words in the box with the job description. Підберіть слова з рамочки при  описі професії/роботи.

Ex.2: 
Read the key facts about John Young. Write complete sentences. 
Remember: you can sometimes join two short sentences with andПрочитайте факти про Джона Янга та напишіть повні речення. Не забудьте писати In перед роком, хто виконував дії (he) та пам'ятайте, що іноді два коротких речення з'єднуються словом and .
eg. In 1962 he joined NASA and replaced Thomas P. Stafford as pilot of Gemini 3.

Tuesday 03.05.2022

Unit 10  Class composition PB p.107, маленький зошит

PB p.107 Ex.1: Read the title. Read the information. Use the information in the box on the left to write about Alan Shepard.
Прочитайте заголовок. Прочитайте інформацію про Алана Шепарда. Використайте цю інформацію (в рамочці зліва) щоб написати про цього космонавта-випробувача. 

Do the test using the link: 
and check your writing.

Monday 2.05.2022
Unit 10  Listening Phonics PB p.106 WB p.96
PB Ex.2 p. 106
Listen and point (Слухаємо і показуємо)

PB Ex.3 p. 106
Listen again and answer the questions (Слухаємо знову і даємо відповіді на запитання у маленьких зошитах)

PB Ex.4 p. 106
Phonics
Listen and read

WB Ex.1p.96: Write ph in the words and write the words.
Ex.2: Write the words under the pictures.
Ex.3: Do the crossword. (The 4th word is photograph)

Thurthday 28.04.2022-Friday 29.04.2022

Unit 10  Grammar in conversation PB p.105 WB p.95

HELLO!

PB Ex.1-2, 4 p. 105
Listen and read (Слухаємо і читаємо)

WB Ex.1 p.95
Complete the sentences. Use a word from each box. (Доповніть реченняю Використовуйте слово з кожної рамочки)
e.g. 1. His hat is not big enough.
2. The baby can't talk. She isn't old enough.

WB Ex.2 p.95
Complete the conversation. Use the words in the box. (Доповніть розмовую Використовуйте слова у  рамочці)

Tuesday 26.04.22

Unit 10  Visiting the museum PB p.103 WB p.93

PB p.103 

Look at the pictures and talk about them.
Listen and read the dialogue.

WB p.93 Ex.1: Write the words for the pictures. Check your spelling!
Ex. 2: Write the words from the box in the correct list. Check after the test!

Do the test using the link: 

Everything will be OK! Все буде добре!

Friday 22.04.2022, Monday 25.04.2022

Unit 10 Space pioneers PB p. 100-102

1) Read and translate the text PB p.100-101

2) PB Ex.1 p.102

Answer the questions (у маленькому зошиті)

3) PB Ex.3 p.102

Сhoose the best word to complete each sentence

Thurthday 21.04.2022

Revision Suggestions 

TEST
Do the test according to the link: 

Monday 18.04.2022-Tuesday 19.04.2022

1) Revision 3 PB p. 98

Read

Do the test according to the link: 

https://forms.gle/GbH6Gt69ttSS2A5u5

Write short forms in the test. Only # 6 has full answer (Пишемо тільки короткі відповіді. №6 має повну відповідь)

e.g.  Who doesn't like worms? the boy

2) Diploma 3 WB p. 134

Do ex. 1-3 p. 134 WB


Tuesday 12.04.2022

Unit 9 Composition practice WB p.89

Check yourself!
The Chinese invented silk. They got the silk from caterpillars. They called the caterpillars silk warms.

The caterpillars ate mulberry leaves. They grew fat. Then they spun silk. They made cocoons. People took the threads from the cocoons. They took lots of threads. They wove the threads and they made the cloth.

The Chinese made clothes from silk and made paintings on silk.
This dress is green (pink, blue ...) It has got a picture of a bird with a very long tail. The dress is very beautiful.

This picture shows a soldier. He is wearing a metal helmet and a coloured cloak. He is holding a sword. He looks brave.

Monday 11.04.2022

Unit 9 Writing preparation WB p.88    

WB Ex.1 p.88 Paragraph 1 p.89
1. The Chinese invented silk.
2. They got the silk from caterpillars.
3. They called them silk worms.

WB Ex.3 p.88
Paragraph 3 p.89 
1. The Chinese made clothes from silk and they made paintings on silk.
2. The dress is pink (colour of choice).
3. The picture of a bird with a very long tail is on the dress.
Paragraph 4 p.89
4. The picture shows a soldier.
5. He is wearing a cloak and a metal helmet.
6. He is holding a sword.
7. He looks frightening (worried).

Monday 04.04 - Friday 08.04

Unit 9 Use of English Class composition PB p.97 WB p.87

WB p.87: subject - підмет (людина або предмет, який виконує дію)
verb - дієслово (присудок) (слово дії, дія) 
object - додаток (людина або предмет, на який направлена дія) 

В реченні спочатку йде підмет,  потім дієслово (присудок), а потім додаток. 

Підмет і додаток можуть бути в множині: The scientists - вчені The Chinese - китайці. 

 WB p.87 ex.1: Read attentively.

Ex. 2: The 1st sentence: write the labels for this sentence. Підпишіть слова в 1му реченні (subject, verb, object)

The 2nd sentence: circle the subject, underline the verb and draw a box round the object. В 2му реченні: обведіть підмет, підкресліть дієслово, Намалюйте рамочку навкруги додатка.

Order the words in the last 2 sentencesПобудуйте два останні речення за порядком.

Ex.3: Find the subject and circle it. Find the verb and underline it. Find the object and draw a box round itВ реченні часто крім підмета, присудка (дієслова), додатка є й інші слова. Знайдіть підмет та обведіть його. Знайдіть дієслово та підкресліть його. Знайдіть додаток та візьміть його в рамочку.

PB p.97 ex.1: Read the title. Look at the pictures.Try to say what the pictures show. Прочитайте заголовок. Спробуйте розповісти, що ви бачите на малюнках та виконайте тест до цієї вправи.  

Do the test according to the link: 

https://forms.gle/AEwzfj2qWwdSnxoB9


Write the answers of the test in your thin copybooks. Відповіді виконаного тесту запишіть у тоненькі зошити, записавши дату і заголовок.

Everything will be OK! Все буде добре! 

Monday 28.03.2022 - Friday  01.04.2022
Unit 9 Grammar. Grammar in conversation. Listening. Phonics. PB p.94-96 WB p. 84-86

Умовні речення першого типу

Ми використовуємо ці речення для вираження можливої за певних обставин дії в майбутньому. Тобто ми говоримо про те, що відбудеться (або вірогідно відбудеться) в майбутньому, якщо перед цим відбудеться ще одна дія. Якщо в реченні а) з прикладів спочатку піде дощ, то я візьму парасольку. Перший тип умовних речень стосується подій, які можливі та реальні.

e.g. I'll (I will) take an umbrella if it's (it is) raining.

We will go to the park if the weather is fine.
(Головне речення)       (Умовне речення)
    Future Simple              Present Simple
Умовне речення починається з  if

1) PB Ex. 2 p. 94 
Complete the sentences. Write the letters. ( Доповніть речення. Напишіть букви) У маленькому зошиті

Do the test using the link:

Texts for listening (Тексти для прослуховування)
PB Ex. 1, 2. 4 p.95

!!! Щоб прослухати тексти, перейдіть за посиланням:

2) PB Ex. 1, 2 p. 95 
Listen and read (Слухаємо і читаємо)

PB Ex. 4 p. 95 
Listen and sing (Слухаємо і співаємо)

WB Ex. 2 p. 85
Complete the sentences. Use the words in the box. (Доповніть речення. Використайте слово у рамочці)

3) PB Ex. 1 p. 96
Read (Читаємо)

Texts for listening (Тексти для прослуховування)
Ex. 2-3. p.96
Phonics PB p.96
!!! Щоб прослухати тексти, перейдіть за посиланням:

 PB Ex. 2 p. 96
Look, listen and point (Дивимось, слухаємо і показуємо) 

 PB Ex. 3 p. 96
Listen again and write the letters in a small copybook (Слухаємо знову і пишемо букви у маленькому зошиті)

Phonics PB p.96

WB Ex. 1, 2 p. 86
 
Monday 21.03.2022 - Friday  25.03.2022
Unit 9 Chinese inventions Reading We use these every day PB p.90-91

1) PB p. 90-91
Listen and read the texts (Прослухайте та прочитайте тексти)
Do the test using the link:


2) PB Ex. 1 p. 92 Write in small copybooks the best word to complete each sentence (Написати у маленькому зошиті найкраще слово, щоб доповнити речення)

3) WB Ex. 1 p. 82 Label the pictures (Підпишіть малюнки)

4) WB Ex. 2 p. 82 Read the words in the box. Write them in the correct list.(Прочитайте слова у рамочці. Напишіть їх у правильний стовпчик)
Nouns - іменники
Verbs - дієслова

5)WB Ex. 3 p. 82 Complete the sentences using the verbs in the past (Доповніть речення словами з рамочки у минулому часі)

6) PB Ex. 2 p. 93
Listen and read the story (Прослухайте та прочитайте історію)

7) WB Ex. 1 p. 83
Write the words in the correct order (Напишіть слова у правильній послідовності)

8) WB Ex. 2 p. 83
Read and guess the meaning of the underlined words. Circle your guess. (Прочитайте та відгадайте значення підчеркнутого слова. Обведіть ваш вибір)

Friday 28.01.2022
Unit 6 Portfolio 2 Diploma 2 WB p. 131-132

Please, join our English lesson at 9:50 am in Google MEET using the link (Онлайн-урок відбудеться о 9:50 у Google Meet за посиланням):


Friday 19.11.2021
Unit 4 Crafts. Reading comprehension and vocabulary PB p.50 WB p.32
HELLO!

Eat more fruits!
PB Ex 1. p. 50 Read the sentence beginnings. Find the correct sentence on the right. (Прочитайте початок речення і знайдіть правильне закінчення)

PB Ex.3 p.50 Choose the best word to complete each sentence. (Вибери правильне слово і доповни речення)

WB Ex.1 p.32 
Write the correct job under each picture. (Напишіть правильну професію під кожним малюнком)
What things do they use? Write these words under the correct person (Що вони використовують? Напишіть слова до кожного малюнка)
WB Ex.2 p.32 
Read and write the letter of the picture (Прочитай і напиши букву малюнка)

Be healthy! Have a nice day!


Wednesday 17.11.2021
Portfolio 1  Diploma 1 WB p.129-130

Don't forget to eat lemons!!!

Please, join our English lesson at 10:00 am in Google MEET using the link (Онлайн-урок відбудеться о 10:00 у Google Meet за посиланням):

Check yourself! Перевір себе!
WB Ex.2 p.130
walked
was not shining, was blowing
took
went
saw
was
could
was sitting
whispered
changed, could

WB Ex.3 p.130
1. The penguin is as tall as the goose.
2. The duckling is not as tall as the penguin/goose.
3. The goose is as tall as the penguin.

Be healthy! Have a nice day!

Tuesday 16.11.2021
Unit 3 Project 1: My club PB p.47

У маленькому зошиті

Доповнити речення, вибрати правильний варіант і записати у зошит

Tuesday, the sixteenth of November

Homework

My club

1.       I go to … Club.

2.       It is in our school /out our school.

3.       I visit it once/ twice/ three times a week.

4.       I visit … Club on Monday (Tuesday ….).

5.       I sing (swim, dance, play football, … , play the …, make the animation).

6.       My friends go (don’t go) to the … Club.

7.       Last week I swam (sang, danced, played …, made …).

8.       I like swimming (singing, dancing, playing …, making …).

9.       I like my … Club.

Monday 15.11.2021
Unit 3 Revision 1 PB p.46

PB p.46
What did Pete do yesterday? 
Pete swam yesterday.

Friday, the twelfth of November

Test

Ex.1 Complete the story. Use the words in the box. (Доповніть історію, використовуючи слова з рамочки)

Ex.2 Look at the pictures, read the sentences and choose the right variant (Подивіться на малюнки, прочитайте речення і виберіть правильний варіант)

Ex.3 Write sentences about the fish. Use the example (Напишіть речення про риб за зразком)

The yellow fish is more beautiful than the red fish.

The pink fish is the most beautiful.

Ex. 4 Match (Зєднайте речення)


Thursday 11.11.2021
Unit 3 Check-up 3 WB p.30-31

Check yourself! Перевір себе!
WB  p.30-31
Ex.1 
1. Sue is as old as Tom.
2. Jane is as pretty as Pam.
3. The watch is as expensive as the ring.

Ex.2
2. The snake is more dangeroous than the cat.
3. The boy is more frightened than the girl.

Ex. 3
2. Sum B is the most difficult.
3. The elephant is the most enormous.

Ex. 5
Igg is tiny.
Ugg is more enormous than Igg.
Ogg is the most enormous.
Igg is as polite as Ogg.
Ugg is more polite than Igg and Ogg.
Igg is the most horrible monster.
Be healthy! Have a nice day!

Wednesday 10.11.2021
Unit 3 Composition practice The ducks WB p.29

The ducks

The ducks live on ponds, rivers and the sea. They make nests from twigs, grass and plants near the water. The mother ducks lay 4-6 eggs. A baby duck is a duckling. Ducks eat fish, grass and snails. They can fly, swim and dive. They can catch fish. They can land on the water. They can put heads underwater. The ducks have strong wings, long beak and webbed feet.

Be healthy! Have a nice day!

Monday 08.11.2021
Unit 3 Class composition. The gulls. PB p.45

The gulls

Gulls live on beaches and on rivers near the sea. They make nests from twigs, grass and plants. They build their nests on rocks or in plants near the water. The mother gulls lay 2-4 eggs. The chicks are grey. Gulls eat fish, crabs and shellfish. They can catch fish easily because they have hooked beaks. They can fly well but they stay close to land. They can swim on the sea but they do not dive. In winter they go away from the sea because it is too stormy.

Be healthy! Have a nice day!

Friday 05.11.2021
Unit 3 Use of English. Conjunctions because and so. WB p. 27

В англійській граматиці сполучники займають особливе місце. Завдяки їм ви можете об’єднувати короткі речення та односкладові фрази в довші і наповнені за змістом. Правильне вживання сполучників допоможе вам поліпшити не тільки усну, але і письмову мову. 

Що таке сполучник?

Сполучник або conjunction – це службова частина мови, яка логічно пов’язує слова, фрази і частини речень. Сполучники в англійській мові відрізняються тим, що вони не змінюються і не залежать ні від яких граматичних характеристик з’єднуваних слів.

Сполучник because вживаємо коли пояснюємо причину.  На українську мову because перекладається як "тому що", "так", "оскільки".

Наприклад:

I read because I like reading.
Я читаю, тому що мені подобається читати.

So є протилежністю  because и указує на результат.

На українську so перекладається як "тому"

Наприклад: I like ice-cream. I eat it every day.

• I like ice-cream, so I eat it every day. – Я люблю морозиво, тому їм його кожен день.

https://exeducation.kiev.ua/blogi/comments/-so-because-.html

Be healthy! Have a nice day!



Wednesday 03.11.2021
Unit 3 Grammar in conversation PB p.43 WB p.25

Використання порівняльної конструкції as…as в англійській мові

Конструкція as … as перекладається на українську мову «такий же…як, так само…як». Ми використовуємо її, коли говоримо, що два предмета/людини схожі в чому-небудь.
Ця конструкція використовується при порівнянні і може показувати:

1. Що хтось/щось володіє такими ж якостями
В нашу конструкцію ми вставляємо якість (великий, гарний, розумний, швидкий), яка є однаковою для обох предметів/людей.

Ми ставимо її між as і as: as big as (такий великий як), as smart as (такий розумний як).
Схема такої пропозиції буде наступною:

Предмет/людина + дієслово to be + as + якість + as + другий предмет/людина

Приклади:

She is as beautiful as her sister.
Вона така ж красива, як і її сестра.

These apples are as tasty as those ones.
Ці яблука такі ж смачні, як ті яблука.

2. Дія відбувається таким же чином

Також ми можемо сказати, що робимо щось, точно так само, як робить це інша людина. У цьому випадку наша конструкція ставиться після дії. Дія може стояти в будь-якому часі.

Між as і as ми ставимо ознаку дії (швидко, добре, правильно).

Схема такої пропозиції:

Дійова особа + дія + as + ознака + as + другий чоловік/предмет.
She sings as well as me.
Вона співає так само добре, як і я.

He swims as fast as his father.
Він плаває так само швидко, як і його тато.

They work as hard as we.
Вони працювали так само завзято, як і ми.

Використання конструкції not as…as в англійській мові

Конструкція not as … as перекладається на українську мову «не такий … як, не так … як». Ми використовуємо її, коли говоримо, що один предмет/людина поступається в чомусь іншому предмету/людині.

My car is not as expensive as this one.
Моя машина не така дорога, як ця.

These boxes are not as heavy as those ones.
Ці коробки не такі важкі, як ті.

They play not as well as we.
Вони грають не так добре, як ми.

Джерело: https://learn-english.net.ua/gramatika/vikoristannya-porivnyalnix-konstrukcij-as-as-i-not-as-as-v-anglijskij-movi
Be healthy! Have a nice day!

Tuesday 02.11.2021
Unit 3 Grammar PB p.42 WB p.24
Check yourself!
Ex.1 p.24
2. The watch is more expensive than the ring.
3. The cat is more frightened than the mouse.
4. The swan is more beautiful than the duck.

Ex.2 p.24
1. Princess Bella is the most beautiful girl in the world.
2. Whales are the most fantastic animals in the ocean.
3. Science is the most interesting subject at school.
4. This is the most exciting computer game in the shop.

Be healthy! Have a nice day!

Monday 01.11.2021
Unit 3 Speaking PB p.41 WB p.23

Homework:
Ex. 1 p. 23 WB How many legs? Draw lines (З'єднати малюнок з цифрою (кількість ніг), написати тварин з певною кількістю ніг)
Ex. 2 p. 23 WB Write the words in the correct order (Напишіть слова у алфавітному порядку)

Wednesday 27.10.2021
Test 2      Роботу виконуємо у маленькому зошиті


1) Ex.1 p.7
Під кожним номером пишемо по два речення. 
  • Перше речення стверджувальне was/were + Ving. (Дивимось на малюнки під написом Tuesday a busy afternoon)
  • Друге речення заперечне wasn't/weren't + Ving. (Дивимось на малюнки під написом Wednesday a lazy afternoon)
!!! Речення складаємо зі слів поданих над номером. Дивіться зразок у першому реченні.

 2)  Ex.2 p.7 
Скласти запитання і написати букву відповіді. 
Згадайте!!! 
Запитання починається з Was/Were підмет Ving  ...?

3) Ex.1 p.8
Написати що міг (could) чи не міг (couldn't) робити робот у 2004 році. Дивимось на малюнки і складаємо речення, починаючи з It could (couldn't) +V (дієслово перед номером речення)
!!! Дивіться зразок першого речення!

4) Ex.2 p.8
Розгляньте малюнки і напишіть по два речення до кожного номера: що не міг робити старий робот (couldn't) і що може (can) робити новий робот. Дивіться зразок у першому реченні. 
Речення починаються
The old robot couldn't ...
The new robot can ...

Monday 25.10.2021
Composition practice "The hare and the tortoise" WB p.19

Check yourself!
The hare and the tortoise
The hare was the fastest animal in the forest. One day the tortoise and the hare had a race. The hare laughed at the tortoise. They set off. The hare ran very fast. The tortoise walked very slowly.
The hare was hot and tired. He sat down under a tree. The tortoise passed the hare. The hare was sleeping. The tortoise walked slowly to the line. 
The hare woke up. He saw the tortoise near the line. The hare ran fast. The tortoise crossed the line first. The animals laughed and the hare felt very silly.

Be healthy! Have a nice day!

Friday 15.10.21

Class composition PB p.37

 1. Look at the pictures Ex.1 p.37. Write the story of Goldilocks and the Three Bears.  Mind the verbs in Past Simple! Розгляньте малюнки впр.1 с.37 підручника. Напишіть оповідання про Золотоволоску та трьох ведмедів. Не забувайте ставити дієслова у минулому часі! (Оповідання писати в тоненьких зошитах!) Наприклад:

1. Goldilocks saw a little house. 

2. She knocked on the door. 

3. ...

4. She ... the food in the smallest bowl. 

5. ... broke the smallest ... .  

6. The bears ... the empty bowl and the broken ... They (seeGoldilocks. 
7. Goldilocks woke up. She (see) the bears and she ... 

2. Revise and learn the verbs in Past Simple. Повторіть і вивчіть дієслова в минулому часі, які зустрічаються в тексті.
Have a nice day!

Wednesday 13.10.21
Writing preparation WB p.18

Let`s revise the past tense of the verbs: Давайте повторимо минулий час дієслів:
sit down - sat down  сідати - сів
have - had  мати (володіти) - мав (володів)
wake up - woke up  вставати, прокидатися - встав, прокинувся
feel - felt  почувати, відчувати - почував, відчув
set off - set off  вирушати, відправлятися - вирушив, відправився 

1) Write the past tense of the verbs WB Ex.1 p.18. Напишіть минулий час дієслів впр.1 с.18. (Решта дієслів вправи у минулому часі  мають закінчення -ed

2)WB Ex.2 p.18. Match the picture and the pronoun. Підберіть малюнок до слова (прийменника): Згадайте:
under -  під
in front of -  навпроти, перед
behind - за, позаду
over -  над
near -  біля, близько
away from -  (подалі) від 
towards -  назустріч, до
far -  далеко 
Write the opposite: Напишіть протилежні значення: 
 
3) WB Ex.3 p.18. Read and underline the degrees of comparison of adjectives. Прочитайте та підкресліть ступені порівняння прикметників, які зустрічаються в тексті. Наприклад:  
strong - stronger - the strongest   
сильний - сильніший - найсильніший.

Tuesday 12.10.2021
Use of English Direct speech WB p.17

Пряма мова Direct Speech на письмі передається лапками та вважається окремим реченням. Після слів, що вводять пряму мову, зазвичай ставиться кома, а перше слово прямої мови пишеться з великої літери. Наприкінці прямої мови крапка або інший знак пунктуації ставиться всередині лапок.

Red Riding Hood said, "My father is a woodcutter."
 Reporting clause                Direct Speech 
 Слова автора                     Пряма мова

The reporting clause can come (Слова автора можуть стояти)

а) before the direct speech (перед прямою мовою)
Her mother said, "Take this cake to Grandmother."

б) in the middle of the dirrect speech (всередині прямої мови)
"Help, help," shouted Red Riding Hood, "It's a wolf!"

в) after the direct speech (після прямої мови)
"You are a kind girl," said the wolf.

1) Опрацювати впр. 1, 3 с.17 WB

2) Underline the reporting clause (Підчеркнути слова автора) впр. 2, 4 с.17 WB

Немає коментарів:

Дописати коментар